Prehrambeni smjer ka zdravlju- krećemo!

Sada lagano možemo reći da se stvari koliko-toliko vraćaju u novi, izmijenjeni oblik „svakodnevnice“. Postavlja se pitanje da li je ovaj period u izolaciji bio izazov ili darovana okolnost s mnogo mogućnosti za bolje navike, u prehrambenom smislu?

 

 

Kakva je Vaša prehrana bila u izolaciji?

Oduvijek je bilo puno diskusija oko toga što i kako jesti na poslu, odnosno taj bi obrok bilo najteže nutritivno uravnotežiti, a potom bi u manjku ideja, najčešće odabir pao na sveprisutne pekarske proizvode i izvedenice istih.

Izlike su uvijek uključivale manjak vremena za pripremu „lunch paketa“ za posao, a ponekad i manjak dostupnih mogućnosti za narudžbu/kupnju zdravih obroka u blizini posla.

Vrlo često je razlog tomu i manjak informacija što bi bio pravilan odabir.

 

Blagodati obroka kod kuće

Rad od kuće, s druge strane, nudio je šire mogućnosti pripreme uravnoteženih obroka. Uopće prisutnosti svih obroka- doručka, ručka, večere te međuobroka.

 

Koja je posljedica izlaska iz izolacije - prehrambeni balans ili metabolički kaos?

Ljudi ponekad teže imati striktno određenu individualiziranu prehranu na komadu papira koju će slijepo pratiti, jer tek onda vjeruju da će postići određeni efekt na zdravlje i izgled, koje imaju za osobni cilj.

Ponekad to nije nužno.

 

 

U velikom broju slučajeva potrebne su decentne promjene u prehrani, a koje čine veliku razliku ka poboljšanju prehrambenog statusa. Nikakva „čarobna pilula“ to ne može zamijeniti.

Dovoljan je Vaš trud.

Prehrana i prilagođena tjelesna aktivnost.

Kako je prehrana izrazito bitna potpora u održavanju zdravlja, važno je odabrati hranu visoke nutritivne vrijednosti, a tzv. „prazne kalorije“ svesti na minimum.

Koje promjene napraviti?

Slatkiši, prerađeni kolači i keksi, grickalice, brza hrana, gotovi voćni sokovi i slatki napitci, nektari, suhomesnati proizvodi… uključuju jednostavne šećere i „loše“ zasićene masti koji mogu nepovoljno utjecati na zdravlje i opteretiti organizam na metaboličkoj razini.

Naravno, tko uvažava generalne principe pravilne prehrane, povremeno je dozvoljena i neće naštetiti kakva zdrava slastica ili snack (tamna čokolada, zdravi kolači bez šećera, bijelog brašna, puno kravljeg mlijeka...) ili vrlo praktična varijanta - orašasti plodovi.

 

 

Kod odabira voća prednost prije svega dati citrusima i bobičastom voću koje obiluje antioksidansima, gaseći neželjene reakcije u tijelu. Bar se sada priroda pobrinula za raznolikost.

Voće je tako lako uključiti u doručke ali i u zdrave slastice… Čak i van sezone, praktična opcija može biti smrznuta varijanta!

Voćni/povrtni smoothie ili voćna salata su uvijek dobra ideja!

Česta je navika ljudi da, veći obroci primarno sadrže namirnice poput riže, krumpira i tjestenine uz koje onda kombiniraju neku vrstu mesa. Ipak, nit vodilja prehrane treba biti raznoliko povrće, osobito zelenolisnato (špinat, blitva, raštika…), uz izvor zdravih proteina i masti.

 

 

Obojeno povrće (zeleno, narančasto, crveno) je najbolje što možete organizmu osigurati!

Pobrinite se pritom da ostane „živo“, puno boja!

Ponekad zaboravljena variva, gdje kombiniramo povrće, žitarice i mahunarke, osiguravaju kompletan obrok!

Savjet: proteini, ugljikohidrati i masti trebaju biti zastupljeni u svakom obroku!

Zdrav odabir proteina uključuje ribu, jaja, piletinu/puretinu, već spomenutu kombinaciju žitarica i mahunarki te u manjoj mjeri mliječne proizvode (prednost fermentirani mliječni napitci, svježi nemasni sir, mlijeko orašida…). Crveno meso neka ipak bude samo ponekad na tanjuru.

 

 

Stop upali uz OMEGA-3!

Osobito važna je konzumacija zdravih masti, naročito u kontekstu metaboličkog zdravlja, jer njima doslovno gasimo upale, baš poput vatrogasaca. Omega-3 iz prehrane, ali i dodataka prehrani, kada je unos nedovoljan, prioritetno je za svaku pojedinu osobu.

One su uvijek dobrodošle!

Kod planiranja obroka i pritom uvrštavanja zdravih masti, prednost je svakako riba (plava masna riba: srdele, skuša, sardina…), maslinovo, bučino ulje, ulje kameline, orašasto voće.

 

 

Neka Vam hrana bude radost i zadovoljstvo.

Priprema zabava.

A motiv i cilj zdravlje.

 

NAŠA PREPORUKA:

Omegabiane 3-6-9: nadomjestak omega kada je prehrana manjkava

Omegabiane EPA: zaštita srca i krvnih žila

Oxybiane Cell protect: kompletna antioksidativna nadopuna

 

Za sve dodatne informacije te savjetovanja kontaktirajte nas u Ro.Ra. Natura savjetovalištu putem web stranice www.roranatura.hr ili na našoj FB stranici „Um.Tijelo.Zdravlje ”.

Proizvode možete pronaći na našem web shopu www.pileje.hr

 

Napisala:

Lovorka Huljev, mag.nutr., fitoaromaterapeut, Ro.Ra.Natura