Kuhanje kao vrhunac dana

Volite kuhati, ali borite se s manjkom vremena pa vaše kuhanje završi prije nego što počne?

#ostanidoma

Popularni hashtagg omogućio vam je da se vratite i posvetite svojim strastima, stoga iskoristite vrijeme kod kuće i svojim ukućanima pripremite ukusan i nutritivno vrijedan, ali i maštovit obrok.

Učinite svako jelo jedinstvenim – dodajte magičan začin ili koristite svježe povrće s tržnice (potaknimo primarne djelatnosti!), napravite proljeće na tanjuru i privucite sva osjetila na ukusan obrok!

 

Kroz ovaj blog, opisat ćemo vam pripremu šarenog proljetnog obroka, zasitnog, proteinski i nutritivno bogatog.

Bogatstvo proteina leži u pilećem bijelom mesu. Uz puretinu, jedno je od najkvalitetnijih dijetalnih namirnica.

Primjenom nemasnih dijelova mesa peradi ispunjavaju se zahtjevi moderne dijetetike za zadovoljenjem potreba za kvalitetnim proteinima.

Meso peradi jednostavno je za pripremu, no temeljita termička obrada ključna je za zadovoljavanje dobre higijenske prakse. Ključno je postizanje odgovarajuće temperature u svim dijelovima namirnice koja se obrađuje kako bi se uništili štetni mikroorganizmi.

 

Zato, ne skraćujte vrijeme pripreme! #strpljenspašen

 

Ono što vam je potrebno za pripremu ovog jela je:

 

  • pileća prsa (400-500 g)
  • jušna žlica sezama
  • soja sos
  • 2 jaja
  • avokado
  • quinoa - malo više od pola šalice (za bijelu kavu)
  • cherry rajčice
  • šaka pistachija
  • salata (rukola, matovilac)
  • 1 mladi luk
  • 2 češnja češnjaka 
  • maslinovo ulje
  • med
  • šećer
  • sol i papar

 

Prvi korak pripreme je priprema marinade za piletinu.

 

Mariniranje je način prerade mesa kojim se zahvaljujući djelovanju octene kiseline (a može i limunovog soka ili vina) i soli te drugih sastojaka marinade zadržava djelovanje bakterija i enzima.

 

MARINADA: U posudu pomiješati 5 jušnih žlica soja sosa, 2 žlice šećera, sitno sjeckani češnjak i jednu žličicu meda, nakon čega se smjesi dodaje sezam.

 

Piletinu narezati na kockice i staviti u pripremljenu smjesu, te promiješati da se piletina potpuno prekrije.

Ostaviti tako da stoji čim duže, minimalno dok traje priprema ostatka sastojaka (idealno bi bilo 1 -2 h u hladnjaku). 


Dok se piletina marinira, nasjeckati povrće - cherry rajčice na polovice, mladi luk sitno na kolutiće, avokado na šnite, a pistachio grubo nasjeckati.

 

 

Prehrambena vlakna čine neizostavan dio kvalitetne i uravnotežene prehrane.

Namirnice koje su bogate vlaknima su žitarice, a kvinoja (ili quinoa) je žitarica koja sadrži netopiva vlakna čime uvelike pomaže reguliranju probave.

Osim vlaknima, bogata je i proteinima, vitaminima i mineralima te sadrži sve esencijalne aminokiseline.

Također, u svom sastavu nema gluten što ju čini izvrsnim izborom za osobe koje boluju od celijakije, a obzirom na blagotvorne učinke na zdravlje čini izvrstan dio jelovnika i osoba s rizikom od kardiovaskularnih bolesti te dijabetesa.

Naš odabir pripreme kvinoje je sljedeći:


KUHANJE I PRIPREMA KVINOJE: Kvinoju isprati kroz sito 30-tak sekundi kako bi se uklonio površinski sloj koji daje gorki okus.

Zatim ju staviti u vodu (omjer kvinoja : voda je 1:2, dakle za šalicu kvinoje dodati 2 šalice vode).

Na srednje zagrijanoj električnoj ploči ili srednjem plamenu kuhati poklopljeno dok se ne zakuha te potom smanjiti zagrijavanje i nastaviti kuhati dok kvinoja ne popije svu vodu.

Kada je gotova, ukloniti s ploče/plamena i ostaviti poklopljeno 5 minuta da se u potpunosti raspukne i omekani.

 

PILETINA: Paralelno s kuhanjem kvinoje, vraća se u priču i marinirana piletinu koja se složi na papir za pečenje te se svaki komadić premaže ostatkom marinade.

Mariniranu piletinu peći na 180°C 10 minuta, nakon čega se okreće i peče još 10 minuta.

 


JAJA: Jaja izvaditi iz hladnjaka te ih ostaviti 10 min na sobnoj temperaturi.

U kipuću vodu dodati jaja te ih kuhati 6-7 minuta nakon čega ih se brzo vadi iz vode te ih se stavlja u hladnu kupku da se zaustavi proces kuhanja.


SERVIRANJE: U tanjur/zdjelicu staviti prvo opranu salatu, začinjenu balzamičnim octom, solju i maslinovim uljem, a u drugu polovicu staviti kvinoju.

Na to složiti komadiće pečene marinirane piletine i cherry rajčice.

Na kraju dodati na pola prerezano jaje i avokado.

Sve posipati grubo sjeckanim pistachijom, mladim lukom, te dekorirati s balzamičnim octom, crnim paprom i sezamom. 

 

 

Napisala: Tena Krizmanić, mag. ing. techn. aliment.