Sreća je na tanjuru!

Zašto smo nesretni, nervozni, umorni, depresivni ?  

Pitanje na odgovor pokušat će vam donijeti  dr. Didier Chos, predsjednik Europskoga instituta za dijetetiku i mikronutriciju (IEDM) sa sjedištem u Parizu te izvršni urednik časopisa Echos de la Micronutrition koji objavljuje najnovije znanstvene spoznaje o pravilnoj prehrani i korištenju dodataka prehrani (suplemenata). 

Stres se već godinama smatra „zlom stoljeća“. Uzrok nastanka mnogih teških bolesti, stres, za sve nas predstavlja zdravstvenu prijetnju; kod nekih može izazvati profesionalnu iscrpljenost, dok kod drugih stvarnu depresiju. 

Kako bismo bolje upravljali stresom, prvenstveno je važno razumjeti njegove mehanizme i znati kako je to fiziološka reakcija na neprijateljsko okruženje. 

Stres ovisi o hormonima, neurotransmiterima i mineralima poput magnezija koje pronalazimo u hrani.

Prehrana, fizička aktivnost, dodaci prehrani i biljni ekstrakti su ključni sastojci koje kombiniramo sa obaveznim psihološkim pristupom. 

Rezultati današnjih istraživanja ukazuju na povezanost upale i mikrobioma s mozgom što nam omogućuje primjenu novih terapeutskih rješenja koja imaju za cilja smanjiti rastuću primjenu psihotropnih lijekova. 

Cilj ovog članka bit će podijeliti s vama nove poglede na vezu između lošeg upravljanja stresom i depresije i prehrane te vas potaknuti da slijedite neke savjete .... . 

 Danas je povezanost između prehrane i emocija jasno utvrđena. Stoga pravilan odabir namirnica može vrlo uspješno djelovati u slučajevima depresije i ponekad čak pomoći da se terapija lijekovima smanji na minimum. 

Anti-depresivna prehrana: u praksi 

  • Konzumiramo mnogo magnezija!

U slučaju kroničnog stresa, povećanje razine kortizola potiče smanjivanje razine magnezija kroz urin što pak povećava osjetljivost na stres: to je začarani krug stresa.

Stres i magnezij u  „začaranom krugu“ 

Gdje ga pronaći?

U voću (banane…), svježem i sušenom voću (marelice, grožđe, smokve…), zelenom lisnatom povrću (osobito špinat i matovilac), orašastim plodovima (bademi, orasi, lješnjaci…), crnoj čokoladi i mineralnim vodama obogaćenih magnezijem ...

Top hrana bogata magnezijem  

Nahranimo svoj mozak!

Danas su omega-3 masne kiseline dokazano korisne:

  • EPA za probleme kardiovaskularnog sustava
  • EPA i DHA za stanične upale mozga.

Gdje ih pronaći?

U uljima (uljana repica, orahovo ulje, ulje sjetvenog podlanka (kameline)…), plavoj masnoj ribi (sardine, haringe, skuše...) i sjemenkama (lan, chia, buća…).

Ako ih ipak ne jedete obroke bogate potrebnim esencijalnim masnim kiselinama a patite od kardiovaskularnih bolesti ili pak od manjka koncentracije, pamćenja, preporučamo vam Omegabiane EPA i Omegabiane DHA

Jedimo proteine u pravo vrijeme!

Proteini su elementi u našoj prehrani koji nas opskrbljuju aminokiselinama potrebnima za stvaranje neurotransmitera (tirozin i triptofan). Postoje namirnice koje je bolje konzumirati za doručak da bismo što bolje započeli dan (tirozin), a neke na kraju dana kako bismo se smirili (triptofan).

Gdje ih pronaći?

Tirozin ćete pronaći u sirevima (parmezan, ementaler...), jajima, crvenom mesu, bijelom mesu, bakalaru i mješavinama žitarica i mahunarki. Preporučujemo odličan proizvod Dynabiane na bazi L-tirozina te  kofaktora vitamina B6, folne kiseline, B12 i C bez kojih je nemoguća sinteza domapina u našem organizmu a rezultat toga može biti konstantni jutarnji umor, manjak koncentracije, želje i motivacije.

Triptofan ćete pronaći u janjetini, piletini, cheddar siru, indijskom orahu, sjemenkama suncokreta, bananama, avokadu, crnoj čokoladi…Vitamine B skupine bitni su kako bi se osjećali bolje te kako bi pomogli triptofanu da se pretvori u seratonin, hormon sreće! 

Vitamini B1, B6, B9 i B12 sudjeluju u sintezi neurotransmitera. Ako ste ipak u manju vitamina B6 i magnezija, ako unosite premalo namirnica bogatih triptofanom, a pri tome osjećate ljutnju, bijes, vrlo lako se razljutite imate vrlo jako potrebu za slatkim u popodnevnim satima preporučujemo vam proizvod bogat L-triptofanom, prirodnog podrijetla s vitaminom B6 i magnezijem- Neurobiane.

Gdje ih pronaći?

U zelenom lisnatom povrću, sušenom povrću, plodovima mora, jetri, pšeničnim klicama (posipati po salati).

Mazimo crijeva- probioticima i prebioticima!

Oni nam omogućavaju povratak ravnoteže u mikrobiom i pomažu stvaranju nepropusnosti crijevne sluzi.

Gdje ih pronaći? 

Prebiotike ćete pronaći u voću i povrću (banane, šparoge, artičoke i luk, kuhana cikorija…). Potrebno je smanjiti unos u slučaju iritacije crijeva ili divertikuloze.

Probiotike ćete naći u fermentiranom mlijeku, miso juhi…ili u obliku dodataka prehrani.  Linija specifičnih probiotičkih sojeva naziva se Lactibiane a namijenjena je djeci i odraslima. To su probiotici specifičnog djelovanja ovisno o soju probiotika koji ih čini. Njihovu primjenu možete naći kod lošeg imuno sustava, iritabilnog kolona, zatvora/proljeva, alergija, uroinfekcija...

Biljke- saveznici zdravlja! 

Gotovo trećina od 350 milijuna depresivnih osoba na svijetu loše reagira na dostupne antidepresive! U slučajevima lagane i umjerene depresije, rješenje također mogu biti biljke.

Biljke - naši saveznici

Grifonija

  • Bogata 5HTP-om (5-hidoksitriptofan): osnova za sintezu seratonina
  • Hipnotik, regulator raspoloženja i sna
  • Pronađite je u obliku EPS-a, u svim boljim ljekarnama. EPS-ovi su sljedeća revolucionarna generacija svježih biljnih ekstrakata u kojima se pokušava izvući maksimum ljekovitih tvari iz biljaka. Više informacija pogledajte na linku.

Rhodiola 

  • Stimulativan efekt
  • Potiče prilagodbu i borbu protiv stresa
  • Sprječava degradaciju neurotransmitera

Gospina trava

  • Ograničava izlučivanje kortizola
  • Sprječava degradaciju neurotransmitera

 

Šafran

Protu-upalno djelovanje

  • Neuroprotektor
  • Povećava aktivnost serotonina

 

Ove biljne vrste možete naći u ljekarnama u obliku   EPS-ova. Što su EPS-ovi?

EPS-ovi su sljedeća revolucionarna generacija svježih biljnih ekstrakata u kojima se pokušava izvući maksimum ljekovitih tvari iz biljaka. Više informacija pogledajte na linku.

EPS-ovi se mogu naći u obliku kapsula i tableta Phytostandard te u obliku otopina u glicerolu, namijenjenih za najmanju djecu ili za dijabetičare.

 

Izvor tekstova Echos