Spremni za nove radne pobjede

S krajem ljeta i godišnjih odmora dolazi vrijeme suočavanja s postojećim obvezama te planiranje poslovnih i privatnih izazova. Pokušavajući „uhvatiti konce“, često se osjećamo preumorni i bez dovoljno motivacije.  Kažemo da smo iscrpljeni i u stresu.

Taj naziv često koristimo i ima negativnu konotaciju, a zapravo se radi o prilagodbi organizma na  svakodnevne situacije s kojima se susrećemo (nervoza, ljutnja, obeshrabrenost, iritabilnost, tjeskoba, somatizacija stresa (srce, želudac...), nesanica), umjerenog i izdržljivog intenziteta. Možemo reći da gotovo nema osobe koja nije pod nekom vrstom stresa, odnosno niti jedan čimbenik nema takav utjecaj na toliko veliki  broj osoba. Takva vrsta stresa nije nužno “loša”, već može djelovati motivirajuće i poticajno te nas pripremiti na novonastalu situaciju. Problem se javlja ako period stresa potraje (više mjeseci), odvijajući se u kontinuitetu. Tada je riječ o kroničnom stresu, gdje sposobnost odgovora organizma te mogućnost prilagodbe sve više slabi i u konačnici postajemo podložniji različitim infektivnim stanjima i bolestima. Ne postoji bolest ili poremećaj koji u današnje vrijeme nije na neki način povezan, pojačan ili uzrokovan stresom te za sve nas predstavlja zdravstvenu prijetnju (kardiovaskularna, endokrina i metabolička oboljenja, karcinomi, dermatološka oboljenja, alergije, infekcije, anksioznost i depresija, ubrzano starenje...).

Stres možemo detektirati kroz niz simptoma, što generalnih što somatiziranih ovisno o osobi: umor, glavobolja, poremećaj sna, depresija, osjećaj straha, nemira i unutarnje napetosti, otežana koncentracija, razdražljivost, zaboravnost, gubitak motivacije, napetost u mišićima te bolovi u vratu i leđima, PMS, povišeni krvni tlak i probavne smetnje. Naš se organizam bori protiv stresa putem izuzetno djelotvornog i kompleksnog seta reakcija, porastom hormona stresa, neurotransmitera koji omogućuju preživljavanje i regulaciju moguće upale te regulaciju metabolizma. Isto tako, vrlo je bitan unos ključnih minerala prehranom.

U tretiranju stresa, ljudi često posežu za raznom medikamentnom terapijom, što može dovesti do fenomena navikavanja i neželjenih posljedica uz mnoštvo kontraindikacija. S drugačijim pristupom, u borbi protiv stresa, uvelike nam mogu pomoći određene vrste biljnih formulacija, kroz individualizirani pristup pacijentu, prilagođen specifičnim potrebama pacijenta. Postoji nekoliko kombinacija biljaka u obliku proizvoda Phytostandardtvrtke PiLeJe, koje nam mogu pomoći ovisno o tome kako se kod osobe manifestira stres. Primjerice, valerijanu ćemo primijeniti ukoliko je prisutan osjećaj “općeg nemira” te napetosti u području vratnog djela kralježnice.  Za osobe koje teško usnivaju, bude se tijekom noći te rano ujutro umorni, uputno je preporučiti kombinaciju terapijskih biljaka valerijane i kalifornijskog žutog maka, koja osigurava bolju strukturu sna te omogućuje obnavljajući i okrepljujući san. Mak ima izrazito umirujuće, hipnotičko i anksiolitičko djelovanje, dok valerijanu karakterizira umirujuće, anksiolitičko i relaksirajuće djelovanje na mišićni sustav. Ukoliko se osobe pod stresom susreću sa simptomima grčenja u crijevima, palpitacijama i prisutnosti osjećaja straha, prigodna terapija bit će kombinacija gloga i pasiflore. Glog  ima sedativno i kardiotonično djelovanje, dok se pasiflora uvrštava u skupinu sedativa i anksiolitika. Stanje psihičke preopterećenosti, težeg podnošenja stresa i problema s koncentracijom, indikacija je za kombiniranu formulaciju guarane i rodiole. Guarana je snažan stimulans, dok je rodiola adaptogen i anksiolitik. 

 

 

Kako bi se lakše nosili sa stresom, potreban je i dovoljan unos minerala, osobito magnezija, koji je prozvan „antistresnim“ mineralom jer u stresnim situacijama djeluje umirujuće, smanjujući takozvanu adrenalinsku iscrpljenost koja se javlja uslijed djelovanja stresnih hormona adrenalina i kortizola. No, pritom dolazi i do obrnutog, neželjenog efekta – pojačanog iscrpljivanja magnezija iz organizma. Naime, stres je stanje uzbune u cijelom tijelu; metabolizam se mijenja i potrebno nam je puno više energije. Višestruko se povećava potreba tjelesnih stanica za magnezijem, a istodobno se on pojačano izlučuje mokraćom, zbog čega opada razina magnezija u tijelu. Također, iako je magnezij prisutan u velikom broju namirnica te ga svakodnevno unosimo u organizam prehranom, ipak istraživanja pokazuju nedostatak magnezija kod svake treće osobe. Grčeve u mišićima ćemo odmah prepoznati kao nedostatak magnezija, ali simptomi su i glavobolja, titranje kapaka, pojačano lupanje srca, osjećaj knedle u grlu, pojačana nervoza pa sve do anksioznosti.

Prilikom odabira proizvoda najbitnije je obratiti pažnju na bioraspoloživost magnezija. Formag  tvrtke PiLeJeje 100% prirodni magnezij-oksid iz Mrtvog mora, koji se nalazi u obliku patentirane molekule naziva Hypro-ri®mag. Takav oblik magnezija ima visoki potencijal resorpcije i bioraspoloživost te se dugo zadržava u organizmu fiksiran za stanice, čemu doprinose taurin i vitamin B6.

 

Tekst napisala: Lovorka Huljev, mag. nutr., fitoaromaterapeut, Ro.Ra. Natura

 

Za sve dodatne informacije te savjetovanja kontaktirajte nas u Ro.Ra Natura savjetovalištu putem web stranice www.roranatura.hrili na našoj FB stranici „Želim zdravlje by Ro.Ra. Natura“.

 

logo_pileje_i_mikronutricije.jpg