Obasjajte svoje zdravlje vitaminom D

ŠTO JE TO ZAPRAVO VITAMIN D?

Vitamin D je esencijalan mikronutrijent topiv u mastima i prijeko potreban za naše zdravlje i dobro raspoloženje a nalazimo ga u D3 Biane dodatku prehrani.

Da bi se mogao pravilno odraziti na naše zdravlje potrebna mu je mala pomoć sunčevog zračenja, stoga nam je jasno zašto ga mnogi nazivaju i vitaminom sunca.

Upravo rano proljeće je najkritičniji period njegova nedostatka jer nakon duge i mračne zime iscrpljene su nam i najmanje zalihe koje smo eventualno imali. Našem tijelu tada je potrebna pomoć sunca ili ciljanog dodatka prehrani da bi se osiguralo pravilno funkcioniranje organizma.

Popis njegova važnog utjecaja na zdravlje puno je duži negoli se to nekad smatralo. Danas, gotovo svakodnevno stižu nova saznanja i istraživanja koja potvrđuju moć njegove široke primjene.

 

NAŠA PREPORUKA:

1. PiLeJe D3 Biane kapi 

 

MANJAK VITAMINA D JE POVEZAN S MNOGIM BOLESTIMA

Budući da se receptori za vitamin D nalaze skoro na svim stanicama, njegov nedostatak povezujemo s brojnim poremećajima (autoimuni, mišićni, endokrinološki, kardiovaskularni,neurološki).

Za tegobe koje povezujemo s demineralizacijom kostiju, smanjenom mišićnom masom i snagom, u obzir bi trebali uzeti i magnezij jer upravo njegova koncentracija može pomoći u aktivaciji tog važnog vitamina.

 

NAŠA PREPORUKA:

1. PiLeJe Formag, 90 kapsula 

2.  PiLeJe Formag, 20 vrećica 

 

Zbog pozitivnog djelovanja na imunitet i i osiguravanja zdravog upalnog odgovora u organizmu, preporučena je njegova primjena kod autoimunih bolesti.

 

Može također odigrati značajnu ulogu pri sprječavanju respiratornih infekcija, osobito u slučaju ovijenih virusa influence i korone. Uslijed već spomenutog sezonskog nedostatka i same pojave pandemije kada nam imunitet treba biti „na razini“, korisno je razmisliti o suplementaciji.

 

Žene u menopauzi često su potencijalna skupina ljudi pod nedostatkom vitamina D. Razlog tome nalazimo u smanjenoj hormonalnoj aktivnosti, rjeđem izlaganju sunčevim zrakama, a ponekad i povećanoj količini masnih naslaga (indeks tjelesne mase jednak 30 ili veći).

 

Osim starije populacije, kandidati za manjak su i osobe tamnije puti zato što veće količine melanina smanjuju sposobnost kože da ga sintetizira iz sunčeve svjetlosti.

Neka stanja i bolesti također mogu utjecati na apsorpciju vitamina D (cistična fibroza, celijakija, Chronova bolest), dok uzimanje nekih lijekova može potaknuti povećanu razgradnju (kortikosteroidi).

 

Kako smo već spomenuli,  vrlo često moderan način života koji nas veže za zatvorene prostore i posljedično smanjena resorpcija vitamina D, može predstavljati opasnost za nedostatak.

Iako je tijekom ljetnih mjeseci neminovna primjena visokih zaštitnih faktora kako bi zaštitili kožu, istovremeno „kočimo“ resorpciju vitamina D.

 

Ipak, dobra je vijest da nema brige jer u tom periodu dani su dugački i samo šetnja u kratkim rukavima nam može pomoći nadopuniti rezerve ovog vitamina. Za osobe koje su pak sklone alergijama i iritacijama na sunce, bilo bi najmudrije odabrati proizvod koji će iznutra zaštititi kožu od negativnog efekta sunčevih zraka, a istovremeno omogućiti resorpciju tog prijeko potrebnog vitamina.

 

NAŠA PREPORUKA:

1.PiLeJe Dermobiane solaire, 30 tableta 

 

PRUŽA LI NAM PREHRANA DOVOLJNU DOZU ZA NADOMJESTAK?

Dobro izbalansirana prehrana nam je uvijek najbolji saveznik. Na razmatranju je pak koliko stvarni nedostatak možemo, u pojedinim slučajevima, podmiriti zdravom prehranom gdje su uključene namirnice bogate vitaminom D (skuša, losos, sardine, žumanjak jajeta, mliječni proizvodi). Kod pojedinih osoba prehrana nekad nije jamac dobivanja optimalne dnevne doze.

 

Prema današnjim smjernicama, preporučeni dnevni unos iznosi 200 I.J. što bi odgovaralo 5 µg. Kako su često današnje potrebe izrazito povećane zbog utjecaja raznih okolnosti, mnogi znanstvenici, ali i liječnici znali bi preporučiti znatno veće doze od 400 do 1000 I.J dnevno što bi odgovaralo 25 µg po dnevnoj dozi.

 

UMJERENOST JE VRLINA, „IZVAŽIMO“ DOZU

Sunčani dani i izlaganje kože direktnom suncu, bez zaštitnog faktora u vremenu od 11-15 sati najmanje 15-tak minuta,  dobar su početak obrane od nedostataka vitamina D.

Kako bi naše tijelo došlo do optimalne proizvodnje vitamina D i dovelo do još boljih rezultata resorpcije, trebali bi uzeti u obzir i ostale elemente koji pomažu optimizaciju doziranja: vitamin K2, minerali (magneziji, cink, bor), te antioksidansi (kvercitin, ekstrakt sjemenki grožđa, alfa lipoična kiselina).

 

 

Iako stručnjaci u današnje vrijeme pretpostavljaju da svi ljudi, pa čak i oni izuzev kritičnih skupina, imaju manjak vitamina D, bitna je odgovarajuća i optimizirana doza u dogovoru sa liječnikom ili ljekarnikom. Stručno osoblje moglo bi vam preporučiti provjeru statusa u organizmu kako bi saznali vašu točnu potrebu dnevnog doziranja.

Prvi najjednostavniji korak u početku potrage za ovim zlata vrijednim vitaminom neka bude prema velikom prozoru u vašem domu.

Pomaknite zastore, dignite rolete te dopustite da svjetlost sunca prodre u vašu sobu i obasja vaše cijelo biće.

Neka vam je dobro jutro, neka vam je dobar dan, neka vam je zdravlja...

 

Za sve dodatne informacije te savjetovanja kontaktirajte nas u Ro.Ra. Natura savjetovalištu putem web stranice www.roranatura.hr ili na našoj FB stranici „Um.Tijelo.Zdravlje ”.

Proizvode možete pronaći na našem web shopu www.pileje.hr.

 

Tekst napisala: Ivana Čokljat, stručni suradnik