NAJČEŠĆE PROBAVNE SMETNJE

Probavne smetnje mogu znatno narušiti kvalitetu čovjekova života. Jedna od najčešćih tegoba s kojom se susrećemo je zatvor ili opstipacija. Takvo stanje za sobom može donijeti i niz drugih simptoma poput nadutosti, bolova u trbuhu pri pražnjenju, osjećaj grčenja u crijevima, tvrdu stolicu, abdominalnu bol i naprezanje. Ako akutno stanje postane svakodnevno, tada stvaramo preduvjete za pojavu niza sekundarnih tegoba poput hemeroida, analnih fisura i nervoznih crijeva koja svojom opterećenošću mogu postati mjesto razvitka različitih vrsta bolesti i funkcionalnih poremećaja.

Zatvor je bitno izliječiti ne samo zbog nelagode i lošeg raspoloženja kojeg nam stvara, nego i zbog razloga što bi se otpadne tvari u tijelu trebale zadržavati što kraće.

Dinamika pražnjenja crijeva je dosta individualna, ali neki okviri koji bi se uklopili u normalni ritam su tri stolice dnevno do tri stolice tjedno. Postoje i različiti uzroci koji bi mogli utjecati na poremećaj, a neki od njih su:

  • Smanjena funkcija štitnjača (hipotireoza)
  • Nedovoljan unos tekućina
  • Trudnoća
  • Faza iritabilnog kolona
  • Nedovoljno kretanja i fizičke aktivnosti
  • Neki suplementi kalcija i željeza
  • Putovanja i promjena životnih navika
  • Posljedica određenih lijekova (antidepresivi, antihistaminici, antispazmolitici, diuretici)
  • U težim slučajevima i rak debelog crijeva

 

POMOZIMO SI NA NJEŽAN, ALI DJELOTVORAN NAČIN

Promjenom prehrambenih navika uz čiju raznovrsnost bi dali prednost vlaknima poput voća, povrća i cjelovitih žitarica. Ne zaboravimo na dovoljan unos vode. Namirnice koje bubre (sjeme lana, chia, ljuskice indijskog trputaca) mogu biti od osobite koristi jer stvaraju osjećaj sitosti, poboljšavaju peristaltiku i neke od njih su, osim svrhe rješavanja zatvora, vrlo nutritivno bogate i zdrave.

 

 

Tijekom godina, produkcija enzima u našem organizmu se smanjuje, zato bi trebalo obratiti pažnju i na namirnice koje sadrže takve visokovrijedne sastojke (ananas, papaja,kivi) kako bi našoj probavi pomogli što lakše funkcioniranje nakon obroka. Neki od vrlo korisnih enzima koji su našem tijelu potrebni su:

  • Amilaza - pomaže razlaganju ugljikohidrata ( škrob i glikogen)
  • Laktaza - pomaže razlaganju laktoze (mlijeko i mliječni proizvodi)
  • Lipaza - pomaže razlaganju masti
  • Celulaza- potreban za razgradnju vlakana i ugljikohidrat

NAŠA PREPORUKA:

1. Cotipsilium Kinetic 

2. Cotifibra vlakna 

3. Cotidierbe soft

 

ULOGA CRIJEVNE MIKROFLORE I NJEZINA REGULACIJA

Crijeva čovjeka nastanjuje oko 500 do 1000 različitih vrsta bakterija, odnosno 7000 različitih bakterijskih sojeva. Ukupan broj bakterijskih stanica u crijevu čovjeka premašuje ukupan broj stanica čovjeka. Svaki čovjek ima svoju jedinstvenu mikrofloru koja je poput otiska prsta našeg unutarnjeg svijeta.

Rast dobrih bakterija (probiotika) u odnosu na patogene uvelike utječe na zdravlje naše probave te općenito na zdravlje i imunitet cijelog organizma. Na poremećaje crijevnog ekosustava može utjecati rast bakterija u tankom crijevu, dok se primjerice izostanak roda bifidobakterija povezuje s rastom Clostridium perfringens. Neuravnotežena mikroflora može biti razlog mnogih poremećaja poput zatvora, proljeva, nadutosti, iritabilnog kolona i osjećaja težine u trbuhu. Glavni uzrok neravnoteže često je nedovoljna količina laktobacila i bifidobakterija. Za uspostavljanje ravnoteže preporučuje se uzimanje probiotika i prebiotika (fruktooligosaharidi, vlakna), u kombinaciji.

 

NAŠA PREPORUKA:

1. Lactibiane Reference 

2. Lactibiane Tolerance 

3. Lactibiane Imedia 

4. Lactibiane IKI 

5. Lactibiane Voyage 

 

KORELACIJA CRIJEVA- MOZAK

Dva naizgled slična organa usko su povezana i često smo vrlo osjetljivi i neraspoloženi kad nam probava ne radi kako treba. Vrlo složen mehanizam neuronskog sustava u uskoj je komunikaciji između probave i mozga putem vagusnog ili lutajućeg živca. Mnoge tvari svojim blagotvornim utjecajima na psihu mogu posljedično djelovati i na poboljšanje funkcije probave. Pasiflora koja je poznata po svom opuštajućem i anksiolitičkom djelovanju, uvelike bi nam mogla pomoći kod napetosti i grčevima u crijevima, dok nas ružičasti žednjak/rodiola čuva od problema probave povezanih sa stresom.

Ubrzan i stresan način života modernog doba, napada ravnotežu crijevne mikroflore što se onda reflektira na razne probavne tegobe, zbog čega se osjećamo i psihički/emocionalno loše.

 

 NAŠA PREPORUKA:

 1. Phytostandard rodiola 

 2. Phytostandard pasiflora 

 3. Pileje Neurobiane

 

KAD NAM JE ZA CRIJEVA KRIV ŽELUDAC

Često zaboravljamo da za tegobe u crijevima trebamo dobro preispitati stanje usne šupljine i želuca. Probava započinje u ustima i upravo izgled te početne točke može biti ogledalo svega što se zbiva u unutrašnjosti našeg probavnog sustava. Nedovoljna količina sline i stanje oralne disbioze otežavaju primarni probavni proces, a ukoliko tome pridružimo i činjenicu da našem želucu nedostaje želučanih sokova i kiseline, cijela krivica otežane probave mogla bi se nepravedno svaliti na crijeva. Primjerice, što smo stariji, lučenje kiseline u želucu se smanjuje i tada pažnju trebamo usmjeriti na rješavanje tog dijela problema. S druge strane, također treba spomenuti da uzimanje različitih blokatora lučenja želučane kiseline može kao nuspojavu uzrokovati i zatvor.

 

NAŠA PREPORUKA:

1. Digerisco pastile 

2. Aeris kapsule 

3. Phytostandard Artičoka/Crna rotkva 

 

Cijeli se jedan svijet događa u probavnom sustavu.

Već od samog rođenja smo se plakanjem možda požalili na grčiće u crijevima. Danas kad smo odrasli, vjerojatno i sami znamo koliko je važno odgovorno pristupiti tako složenom sustavu. Lakoća i zdravlje probave sigurno će nam pridonijeti da se osjećamo sigurno i spremnije na putu ka ciljevima, kako emocionalno tako i egzistencijalno.

 

Tekst napisala: Ivana Čokljat, stručni suradnik