Nesanica uslijed stresa

NAŠA STVARNOST ZAPOČINjE U SNOVIMA

Cjelovit i okrepljujući san u velikoj mjeri utječe na produktivnost i raspoloženje tijekom dana.

Nedostatak sna može posljedično donijeti niz sekundarnih problema. Neke od zdravstvenih tegoba koje je nesanica sklona povući za sobom su:

  1. Psihološki rizici (od depresije, anksioznih poremećaja, usporenog vremena reakcije, smanjene produktivnosti…)
  2. Slabljenje imunološkog sustava
  3. Rizik od dijabetesa
  4. Rizik od povišenog krvnog tlaka i ostalih srčanih tegoba
  5. Pretilost

TIPOLOGIJA NESANICE

Kako bi pristup tretmanu nesanice bio što djelotvorniji, bitno ju je na vrijeme prepoznati- njezine uzroke i karakteristike.

Danas poznajemo primarnu nesanicu koja se javlja povremeno i biva posljedica lošije kvalitete života, te sekundarna koja je uzrok uzimanja nekih vrsta lijekova. S obzirom na dužinu trajanja simptoma, razlikujemo akutni/trenutni i kronični/dugoročni tip nesanice.

Prije nego uđemo u razdoblje kroničnih tegoba potrebno je pravovremeno djelovati protiv prvih simptoma.

Prvi pokazatelji subjektivne nesanice odnose se na dnevne simptome povezane sa stresom. Prilikom pojave tjeskobe, osjećaja nemira i straha pomažemo si pasiflorom, ali ako i dalje košmar svojih briga ne možemo zaustaviti do kasno navečer, uz nemogućnost usnivanja, najbolji izbor je čisti ekstrakt valerijane.

Kod poremećaja sna koji uključuje povećani broj buđenja, površno utonuće u san i prerano jutarnje buđenje, najsigurnije je primijeniti već gotovu kombinaciju valerijane i kalifornijskog žutog maka.

 

MOGU LI GODINE UTJECATI NA KVALITETU SNA ?

Tijekom godina naš pogled i odnos prema životu postaje sve kompleksniji, a moguća je i manja tolerancija na stresne situacije. Kod nervoze, iritabilnosti i žudnje za stimulansima (kava, cigarete, slatko…) te smanjene količine kvalitetnog sna, pripomoći si možemo s dnevnom dozom boljeg raspoloženja i priuštiti si prirodne dodatke za sintezu serotonina-hormona sreće .

Ključnu ulogu u liječenju nesanice objektivne tipologije ima melatonin. Melatonin je hormon koji naš organizam prirodno proizvodi, a služi nam poput unutarnjeg sata koji regulira ciklus spavanja i budnosti.

Znanstveno je dokazano da je količina melatonina s godinama sklona opadanju, te predstavlja prvi izbor koji se daje starijim osobama u kombinaciji s fitoterapijom ili samostalno.

Velika prednost u istraživanju melatonina jest njegova sigurnost i djelotvornost. Vanjski nadomjestak ne uzrokuje ovisnost, a doza do 5 mg ne bi trebala uzrokovati nikakve nuspojave. Mnoga istraživanja su danas usmjerena prema njegovim benefitima koji nisu ključni samo po pitanju nesanice nego i za poboljšanje općeg zdravlja.

 

VIŠESTRUKA POMOĆ MAGNEZIJA

U svim slučajevima i tipovima nesanice možemo uvijek preporučiti magnezij. Važno je odabrati kvalitetan oblik magnezija jer je u suprotnom diskutabilno koliko ga možemo iskoristiti u organizmu.

Bilo bi idealno doze rasporediti- tijekom dana kako bi nam osigurao veću otpornost na stres te pružio bolje raspoloženje,  ali i navečer kako bi doprinio fitoterapiji ili melatoninu za kvalitetniji san.

Bioraspoloživost magnezija koja je potaknuta i dodatkom nekih drugih komponenata u formulaciji, važna je kako bi cijelu priču potaknula u što potpunijem smjeru zdravlja i djelotvornosti. Pravodobni odabir vrlo je važan protiv nesanice, a i kod niza drugih najčešće neuroloških tegoba.

 

UTJECAJ STRESA NA SAN

Proučavanjem cjelodnevnog biološkog ritma tijekom dana i noći na naš unutarnji mehanizam koji regulira ciklus spavanja i budnosti, uočavamo odnos između hormona melatonina i kortizola.

Tijekom stresnog perioda kada razina kortizola raste, posljedično možemo uočiti ometanu proizvodnju melatonina što se manifestira otežanim usnivanjem ili pojavom češćih noćnih buđenja uz otežano ponovno usnivanje.

Tijekom kroničnog stresa i porasta kortizola idealno rješenje iz prirode su adaptogeni u kombinaciji.

Za kvalitetan odmor tijekom noći, netom prije planiranog počinka odabiremo posebni oblik melatonina koji je u svojoj punoj snazi u vidu produženog djelovanja tijekom cijele večeri.

Važno je napomenuti da uvijek težimo idealnoj ravnoteži jer nas ona dovodi do sveobuhvatnog zdravlja. Uvijek se vodimo činjenicom da kvalitetan san može doprinijeti maksimalno produktivnom danu, a istovremeno ispunjen dan srećom i zadovoljstvom nas privodi mirnom, čvrstom i okrepljujućem snu.

 

Za sve dodatne informacije te savjetovanja kontaktirajte nas u Ro.Ra.Natura savjetovalištu putem web stranice www.roranatura.hr ili na našoj FB stranici „Um Tijelo Zdravlje”.

Proizvode možete pronaći na našem web shopu www.pileje.hr

Tekst napisala: Ivana Čokljat, farmaceutski tehničar, stručni suradnik Ro.Ra.Natura